[Epitesz-barkacs] gáztároló, víztároló

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Május. 12., K, 08:28:31 CEST

Szervusz Zsolt!

> úgy gondolom, hogy a gáz az szétszivárog a földkéregben, főleg ha nyomása
> van és bele kerül a vízkészletekbe, ami így is eléggé kénes.
>
> a gellérthegyi forrásvíz frissiben is olyan kénszagú, mint 3 záp tojás

Itt szerintem félreértésről van szó. A fenti forrásvíz ásványvíz, és
éppen kén-hidrogénes.

A földgázban viszont nem jellemző a kén-hidrogén jelenléte:
http://www.foldgaz.hu/A_foldgaz/Mi_a_foldgaz.aspx
ami pedig előfordul benne, mind apoláris molekula (vagy atom :-) és
így igen rosszul oldódik a poláris molekulájú vízben. Tehát
gyakorlatilag akkor sem okozna gondot, ha rendesen találkozna a
vízzel. De valószínűleg nem találkozik, mert rendszerint jóval
mélyebbről hozzák föl, mint az ivóvizet.

szia: Balázs