[Epitesz-barkacs] gáztároló, víztároló

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 12., K, 10:42:45 CEST

Zsolt wrote:
> a túltárolt földalatti gázkészletekről szöget ütött a fejembe ez a
> gáztározós dolog.
>
> amikor nekünk van talán európában a leggazdagabb
> tisztaivóvízkészletünk akkor miért kell azt összeszennyezni orosz
> gázzal ?

Ez így nagyon erősen a hozzánemértést mutatja (nem gond, hiszen ebben
mindannyian jószerivel laikusok vagyunk, talán egy geológus sincs itt a
listán).
A gázt régi, kimerült gáztározókba nyomják le, semmi köze a vízkészlethez.
Ezeken a helyeken évmilliókon át tárolódott a gáz, mielőtt kitermelték.
Tehát zárnak rendesen. Vannak ilyen geológiai képződmények. Ha nem ilyenek
lennének, nem volna mit kibányászni a világon sehol.

> a gellérthegyi forrásvíz frissiben is olyan kénszagú, mint 3 záp tojás
> együtt :))
> 1 napot kell pihentetni, hogy elmenjen a szaga.

Ennek semmi köze a gáztározáshoz. Ez magától ilyen, ha ilyen. Minden
gyógyvíz eléggé kénes szokott lenni, pl kénhidrogénes. :-) Záptojás-szagú.

> jól van na.... :)
> nem vagyok én geológus vagy valami nagy tudor,
> csak úgy elbambultam egy kicsit a dolgokon....

Ezt csak később olvastam, de ha már a fentieket leírtam, hadd menjen el.
Bocs. :-)