[Epitesz-barkacs] garázs?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 13., Sze, 00:37:22 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az eltörölt haláladó helyett
> Oszkó: örökölhető lesz az ingatlanadó-hátralék

először is a haláladó eltörlése is csak részleges.
Másodszor ez az örökölhető ingatlanadó egy elég méltányos dolog. Arra
vonatkozik, hogy ha valaki nyugdíjas, és nem bírja fizetni a majd
bevezetendő (és megtartandó) ingatlanadót, akkor mintegy felírják, és majd
az örökösök fizetik, ha meg akarják tartani az ingatlant. Vagy eladják, és
az árából kifizetik a tartozást.

Ez máshol is így műxik, olyan helyeken, ahol már régóta van ilyen adó.
Szerintem jól van kitalálva.

Viszont a különféle tv-kben, rádiókban szerintem szarul interpretálják a
vélhető számokat.
Aszongya, hogy 2 milláig nulla,
2 fölött 10-it 0,2%
10 fölött 30-ig 0,35%
30 fölött 0,5% (és most hagyom a garázsokat, üdülőket).

És kiszámolják nagybölcsen pár ingatlan értékre a baromságot. Pl hogy
11millánál 38500, 20-nál meg 70ezer.
A t. médiabölcsészek szerint tehát egy 9,9 millás ingatlan után 19800, egy
10,1 millás után meg bő 35ezer lenne az adó. Meg vannak huzatva.

Szerintem ez úgy menne, mint az szja-nál.
2 milláig nulla,
2-10 között a kettő fölötti rész 0,2%-a,
10-30 között 16ezer + a 10 fölötti rész 0,35%-a,
30 fölött 86ezer + a 30 fölötti rész 0,5%-a.

Nem lehetnek kemény ugrások a függvényben szerintem.