[Epitesz-barkacs] 150kg emelése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 13., Sze, 12:56:00 CEST

vajk fekete wrote:
> akkor nem ertetted meg. az egy iranyba tolhato fogantyukrol logo
> koteleken
> levo hurkokban allsz a labaddal! az osszes sulyod a labaidon van,
> sulypontod
> a kotelen kapaszkodo maszogepek alatt, az osszes emelest a labad vegzi.

Szerintem meg Te nem értetted meg.

Van egy kifeszítetlen kötél, lógok rajta. Amorf tömeg. Tökmindegy, hogy
melyik porcikám van felfüggesztve, hogy a lábamon vagy a kezemen lógok-e,
a kötél vonala át kell menjen a súlypontomon. Ez gondom evidens, nincs más
lehetőség, különben nyomaték keletkezne. Márpedig a kötél csak
függőlegesen tud lógni, ha alul nincs kifeszítve.

Na most, ha a kötélre rögzített bármilyen szerkezetről lelóg egy
kötéldarab hurokkal, amin én állok, ez idáig rendben van, de az nem megy,
hogy én úgy álljak ezen, mint egy lépcsőn. A kötél vonalán nem lehet kívül
a testem annyira, hogy a súlypontom is kívül essen a kötél vonalán.

Tehát valahogy kézzel tartom a felsőtestemet a kötélhez közel, amúgy meg
jó ferdén állok. Vagyis a felső testemet a kötélhez kézzel húzom közel. Ez
az, ami ha nincs megoldva, egy nagyobb súlyú ember igen hamar bedobja a
türit, nem bírja magát megtartani.

Egyetlen esetben lehet kivétel: ha valami ejtőernyős vagy ilyesmi
rögzítésem van, és ehhez van valami megoldás erre a felfelé mászásra. Ha a
kötél a hasamnál megy, akkor biztos, hogy nagy erővel kell magam a
kötélhez húzni.