[Epitesz-barkacs] Kerti csap szekreny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 13., Sze, 16:49:26 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Én ilyet csináltam balcsin, a falba süllyesztve, két szelep meg két csap
> van benne, és egy akasztó a slagnak feltekerve, plusz gardena
> gyorscsatik minden szerelvényen, plusz a virágoskerti izzadócsöves
> öntöző betápja is innen indul, amikor azzal akarok öntözni, csak
> összepatchelem valamelyik csappal vagy szeleppel a kimenetét. Később
> majd öntözőórát építek ennek a helyére, vakdugókat is hagytam ilyen
> célokra. Készen nem hiszem, hogy kaptam volna ilyet, az ajtót is én
> csináltam, bevontam vakolattal, 3-4 méterről már nem is látszik csak
> [...]

Nagyon szuper. Akkor neked van elképzelésed erről rendesen. Kb ilyesmiket
szeretne az ismerősöm is csinálni - kivéve ezt az izzadócsöves mókát,
szerintem azt nem ismeri.

Tudnál valami képet küldeni róla, szóval ha belefotózol a kinyitott
szekrénybe? Aztán majd eldől, hogy ehhez, mekkora szekrény kell, és az
miből legyen. Mivel telken belül van, bármi lehet, valószínűtlen, hogy
fémgyűjtők buknának rá, de kertbe illeszkedőnek kéne lennie. Körülötte fű
lesz.

Nálad meg van oldva a téli víztelenítés, vagy azt máshol kell, globálisan,
mert hogy ez a ház vízrendszerének a része?

A víztelenítéssel van az egyik legnagyobb baja. Azért, mert a víztelenítő
csap általában úgy van megoldva a földben, hogy az elzárás folyamán
először rányitja a nyomást a kifolyó lyukra, gondolom azért, hogy a nyomás
kitisztítsa, aztán elzárja a nyomás oldalt, és a kimenetet nyitja rá a
kifolyó lyukra. Egyszer megtörtént, hogy rossz pozícióban hagyta, és a
kifolyó lyukon irtózatosan sok víz elfolyt anélkül, hogy észrevette volna.
Na ezt szerintem nem lehet máshogy észrevenni, mint hogy vagy ránéz a
vízórára, vagy figyel, nem sziszeg-e... de mindenképpen ütközésig tekeri
az amúgy jó minőségű csapot.

Ez egy elég kemény kérdés, én is megszívtam már. Megcsináltattam, aztán
most olyan van, hogy ha nyitva van, akkor is folyamatosan ereszt. Le kéne
ásnom, és kicserélnem. Vettem újat, és fedeztem fel rajta öntvényhibát,
amit korrigáltam, most már tutira korrektül működne, ha kicserélném. Csak
az az átkozott földmunka... nagyon földszintes, sőt, földszint alatti.