[Epitesz-barkacs] NiCd akku cellankenti vizsgalata?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 13., Sze, 19:59:44 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> köszi, át fogom gondolni a saját barkácseszközeim között a megoldást,

Abba benyomhatsz 2A-t simán. Az enyém is ennyit nyom bele. 1 óra alatt
feltöltődik.

> tényleg az, NiNH :-(

Na akkor azt se kell újat venni! :-) Max 1-et.

> van egy olyan ketyerém, ami 2 darabot egyesével is tölt, 1,4V 120mA
>
> erre 24 órára rákötöm az akksikat, és meglátom, mire jutok

Ez is jó megoldás, csak ha nincs neki semmi olyan funkciója, hogy lekapcs
vagy ilyesmi, akkor azért méregess néha rajta. Ettől ugyanis nem fog
melegedni, tehát csak a fesz csökkenést tudod észrevenni. (Legalábbis úgy
tudom, mintha mértem is volna, hogy az NiMH is feszcsökkenéssel jelzi,
hogy már feltöltődött. Mármint a melegedésen kívül. Azért érdemes nagy
áramot használni, mert akkor biztosan fog melegedni, ha már kész. Az én
töltőmben hőfokérzékelő is van az akku seggénél lévő érintkezőre
forrasztva jó közel.)