[Epitesz-barkacs] M8-as menet?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Május. 14., Cs, 08:53:11 CEST

Szervusz Mágus!

> egy M8-as menetnek mintha 1,25mm lenne a menetemelkedése
>
> 1) egy normál menetes száron mennyi terhet  tudna emelni
> (mintha egy kurblis autóemelőhöz hasonlítana) menetszakadás nélkül?

M30 és nem kell ennyit gondolkodni (-: kihajlás is kevésbé veszélyes)

> 2) ha a menetes szárat egy akkus csavarnyúzóval forgatnám, aminek
>    mintha 20Nm lenne a nyomatéka (lehet, hogy több)
>    akkor számoláshoz az M8 menetemelkedésnél
>    az 1,25mm -t    méterenként vehetem ( tangens? )

Mit akarsz kiszámolni? Legyen m a menetemelkedés, r a sugár. A lejtő
meredeksége százalékban m/(6,28*r) szögben ennek arkusz tangense.
Mondjuk r itt nem 4 lesz M8-nál, hanem valamivel kisebb, mert
szerintem nem életszerű a külső menetélen számolni.

szia: Balázs

szia: Balázs