[Epitesz-barkacs] vizlagyitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 14., Cs, 10:41:54 CEST

Valahol olvastam, hogy a forralás hatására kicsapódik minden, ami az ún.
változó keménységet okozza, tehát ami a vízkövesedést.

Vajon akkor is kicsapódik, ha jóval alacsonyabb hőmérsékleten, de
lecsökkentett nyomáson történik a forralás? (Ez nem gyakorlati lehetőség,
csak érdekes lenne. Megszívom vákuumszivattyúval forralásig a vizet pl
szobahőmérsékleten, és vízköves lesz az üveg? :) )

Amúgy ciki, hogy nem találtam céget a neten, amelyik azt a módit tudná,
hogy nem simán nátriumra cseréli a kalciumot, hanem tényleg kivonja az
oldott sókat a vízből. Tehát olyan víz keletkezik, ami elpárolgás után sem
hagy nyomot pl egy üvegfelületen. Pedig tutira vannak ilyen cégek, mert
ilyen ioncserélőket sok galvánüzemben használnak. Meg aztán az se járható
út, hogy a galvánfürdőket, takarék öblítőket olyan vízzel nyomassák,
amiben nátrium van, mert idővel rohadtul feldúsul.