[Epitesz-barkacs] hideg plafon

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 17., V, 17:06:41 CEST

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2009.05.17. 16:41:59 +2h-kor írta:

> egy lapostetős legfelső emeleti saroklakásban tapasztaltam,
> hogy nagy hideg esetén mintha a "plafonról csorogna" az arcomra
> a hideg levegő
>
> nyáron, ha a plafonon hidegvizes csőhálózat lenne egy síklemezre szerelve
> akkor a feláramló meleg levegő lehűlve "visszacsuroghatna" a szobába
>
> igazából 12celsiusos hideg kútvíz lenne a csőben, akkor 25 - 32 foknál
> deltaT 15 - 20 celsius hőkülönbséget mondjuk 20 m2 felületnél
> akár érezni is lehetne, ha egy pufferelés nélküli sík (festett) vaslemezen
> lenne?

most találtam, ez a "homloklapos" megoldás lenne az érdekes

A Therm X2 az első olyan lapradiátor, amely kevesebb energiát használ fel és ugyanakkor, magasabb komfortérzetet biztosít. A Therm X2 teljesen új elven működik,
először csak a homloklapon áramoltatja át a fűtővizet, ezáltal számottevően rövidebb idő alatt tudja biztosítani a kellemes meleg- és kényelem érzetet. #

http://www.plan.hu/index.php?cont=ujdonsagok&id=4&lang=hu&p=1

Most jön az innovatív megoldás, a ThermX2: soros átáramlás a párhuzamos átáramlás helyett. Ez azt jelenti, hogy a lapradiátor lemezeit sorba kapcsoljuk, és a betáplált közeg először az elülső lemezen halad át. Szokásos üzemmódban az elülső lemez teljesítménye elegendő és az utána kapcsolt lemez alig melegszik fel. Növekvő teljesítmény-igény esetén kezd csak a hátulsó lemez jelentős konvekciós teljesítményt leadni, és ezzel hozzájárul a helyiség gyors felmelegedéséhez. Az eredmény több szempontból is egyedülálló: érezhetően dinamikusabb felfűtési viselkedés és ezáltal optimális reakcióképesség.

Az elülső lemez átlagos hőmérséklete magasabb. Maximális sugárzási teljesítmény már a szokásos üzemmódban is, a sugárzás részaránya mintegy 100%-al magasabb. A hátulsó lemez szokásos üzemmódban árnyékolja a hősugárzást. A kazánnal összekapcsolva a Therm X2 növeli annak hatásfokát, hiszen nagyobb a TV és a TR közötti különbség. Nagyobb dinamika, maximális sugárzási teljesítmény, a hősugárzás árnyékolása, nagyobb fűtési hatásfok, - mindez biztosítja a maximális komfortérzetet, miközben akár 11% energiát is megtakaríthatunk.

Az innovatív technológián alapulva, a magas termékminőséget és a jó szervizszolgáltatásokat biztosítva a németországi Kermi a Therm X2-vel jövőbemutató mércét állít fel a fűtéstechnika területén. A ThermX2 a lapradiátorok új korszakát jelenti, mert ez a termék eleget tesz a jövő két alapvető követelményének: optimális hőérzet, miközben az energia-felhasználás kisebb.