[Epitesz-barkacs] hideg plafon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 17., V, 21:53:47 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ezt én évekkel ezelőtt úgy oldottam meg, hogy a dunaferr lapradiátort
> 2 lapos, kétkonvektorlemezest  szétkaptam, és
> egymás után, sorbakötöttem, így 2 radiátornak látszik kívülről :-)

Előre feltaláltad azt, amit itt belinkeltél, de:

> és a lakás összes radiátora egycsövesnek volt sorbakötve, hogy a kazánba
> visszaérve
> lehüljön a deltaT 15 -re

Ezzel pofán is vágtad az egészet. :-) Nyilván a legelső radiátor teljes
egészében meleg volt, míg a legutolsó meg hideg.

Itt pont az a trükk, hogy a radiátorok párhuzamosan vannak kötve, de egy
radiátor két részből áll, a szoba felé eső melegebből, és a fal felé eső
hidegebből.

És mindegyik ilyen. Attól tud ilyen lenni, mert a sokfelé szétágazó
vízáram áganként már olyan kicsi, hogy van ideje lehülni a belső, melegebb
lapon a víznek, a külsőn a maradék hőjét is elveszti, ezáltal egyrészt
befelé sugároz a melegebb, jobban, mintha mindkettőbe menne a meleg víz,
másrészt hátra a fal felé nem sugároz, mert ott a hideg lap van.