[Epitesz-barkacs] hideg plafon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 17., V, 22:09:13 CEST

Zsolt wrote:

> a pára összegyűjtés még azért is jobb, mert kisebb lesz bent a pára így
> nem
> érzed annyira melegnek a benti levegőt.... nálam már évek óta megy így a
> cucc és nekem bevált...

Nagyon igazad van. Az a hűtés, ami az eredeti levegő harmatponti
hőmérséklete fölé hűt csak úgy, hogy semmi párát nem visz ki, nagyon szar.
Megnő a páratartalom akár 80-90%-ra is, és annak ellenére, hogy hűvös van,
igen kellemetlen ott tartózkodni.

Ha én hűtök, mert melegem van, elsősorban párátlanítok. Eleve nincs itt
meleg, de mégis gatyarohasztó tud lenni kánikulában, mert a kinti,
melegben ugyan nem nagyon párás, levegő bejőve már nagyon párás tud lenni.
Ha a hőfok tehát nem nagyon lesz kisebb, csak a páratartalom (szinte ömlik
lefelé a víz a klíma lemezein), ez nagyon nagymértékben javítja a
közérzetemet.

Egyszer azt is kipróbáltam egy erősen párás szituban (mosás után sok ruha
is ki volt még teregetve pluszban), hogy egyik szerkezettel szedtem ki a
vizet a levegőből, a másikkal meg fűtöttem. :-)