[Epitesz-barkacs] kemence

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 18., H, 21:39:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az egy félgömbhöz hasonlitana, erötanilag jó lesz

Erről eszembe jutott egy régi dolog, bűnügy a tv-ből: alagutat ástak
valami olaj- vagy gázvezetékhez. A dologban nem ez a lényeg, hanem, hogy
olyan csúcsíves forma volt az alagút, és a szakember, aki mutatta, hogy
hol jutottak el a csőig, hozzátette, hogy ez nagyon szakszerűen volt
kiásva.

Szóval nem a félgömb vagy köríves a szakszerű, az erőtanilag jó, hanem
valszleg ez a csúcsívesbe hajló, felül azért lehet kerek kis részen.
Persze lehet, hogy ez csak akkor igaz, ha nagy, egybefüggő tömeg van
fölötte. Ha a szerkezetnek csak önmagát kell hordania, lehet, hogy a
félkör, félgömb a jó megoldás, nem tudom.