[Epitesz-barkacs] kút takaritasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 18., H, 22:25:46 CEST

Zsolt wrote:
> na csak óvatosan ám azzal a kúttisztítással, mert lent marad a co2 aztán
> Te
> is.... vigyél le egy gyertát vagy egy élő egeret, vagy alulról szívjad
> fel
> pl. egy porszívóval a leült co2-t.

Jogos a meglátás. Lehet plusz biztonsági intézkedést is tenni: viszi
magával a működtető kanócot vagy annak egy áramkörét, ami egy nyomógombot
tartalmaz (legalább). Ha ezt elengedi, azonnal elindul felfelé a cucc.
Persze fontos, hogy ne lehessen róla leesni.

> bár ha elkezdem összerakni, hogy egyszer azért akartál egy nagy fakádat
> mert
> nem férsz bele a jelenlegibe akkor elgondokozok azon, hogy hogyan fogsz
> 10
> méter mélységben 80cm átmérőben magad alá nyúlni és felszedni törmeléket
> úgy
> hogy közben valószínűleg víz is van az alján, stb... ?

Ezt odafenn ki lehet próbálni egy üres kútgyűrűben. Ha nem sikerül elérni
a talajt, akkor valóban, nem neki való. Én látatlanban aszondom, hogy
tutira nem tudnék magam alatt kotorászni. Még úgy se, ha volna két sík fal
egymástól 80 centire, és ezekre merőlegesen lehajolni...

Ha mindenképpen magamnak kéne megoldanom, akkor csinálnék egy olyan
szerszámfélét, ami már itt szóba került, amivel a nagy kockaköveket
szokták rakosgatni, de úgy alakítanám át, hogy a két lemez helyett alul
két markolópofa féleség lenne. Ezzel szinte álló helyzetben lehetne
kotorászni a lábam alatt.

Amúgy a nagyobbik csörlő, amit lehet bárhol kapni, simán elbír 300 kilót,
szóval elvileg a dolog műxik. Ha viszont bármi gond merül fel, nagy a baj.
Ilyen pl egy tartósabb áramszünet, vagy a csörlő elromlása, feltéve, hogy
amúgy az egész mechnikai rendszer jól lett elkészítve.

Szóval semmiképpen nem szabad egyedül hozzáfogni. Szerintem a profik is
legalább 3-an vannak. Kettő kell ahhoz, hogy ha bármi történik, a lent
lévőt fel lehessen hozni.

> szóval azért ettől egy kicsit komolyabb a dolog és nem véletlen kérnek
> érte
> soknak tűnő pénzmennyiséget.

Lehet, hogy nekik nem nehéz. Vannak egyrészt pici emberek, másrészt
olyanok, akik úgy össze tudnak csukódni, mint a collstok, és így sokáig
lenni. Még nyugdíjas ilyen ismerősöm is van.

> esetleg megírhatnád, hogy milyen árat adtak neked.

Ez engem is érdekelne.