[Epitesz-barkacs] kút takaritasa

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 18., H, 23:44:20 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.05.18. 22:25:46 +2h-kor írta:

> Jogos a meglátás. Lehet plusz biztonsági intézkedést is tenni: viszi

hú, erre hirtelen nem is gondoltam

> magával a működtető kanócot vagy annak egy áramkörét, ami egy nyomógombot
> tartalmaz (legalább). Ha ezt elengedi, azonnal elindul felfelé a cucc.
> Persze fontos, hogy ne lehessen róla leesni.

alpinista vagy ejtőernyős beszíjazós, stb

szerencsére nem nekem kell most, hanem 6 utcával arrébb, egy srácnak,
de ő "csak" 105 kilós :-)

> Ezt odafenn ki lehet próbálni egy üres kútgyűrűben. Ha nem sikerül elérni
> a talajt, akkor valóban, nem neki való. Én látatlanban aszondom, hogy
> tutira nem tudnék magam alatt kotorászni. Még úgy se, ha volna két sík fal
> egymástól 80 centire, és ezekre merőlegesen lehajolni...
>
> Ha mindenképpen magamnak kéne megoldanom, akkor csinálnék egy olyan
> szerszámfélét, ami már itt szóba került, amivel a nagy kockaköveket
> szokták rakosgatni, de úgy alakítanám át, hogy a két lemez helyett alul
> két markolópofa féleség lenne. Ezzel szinte álló helyzetben lehetne
> [...]

eszembe jutott a "résfal" építése (mélyépítés)
A markolós (kanalas) munkamódszernek két jellemző sajátossága van. Az egyik az, hogy a réselőszerszám által fellazított, megbontott földanyagot a szerszám a réselőgépről vezérelt függőleges irányú mozgásával emeli a résből a felszínre,

> Amúgy a nagyobbik csörlő, amit lehet bárhol kapni, simán elbír 300 kilót,
> szóval elvileg a dolog műxik. Ha viszont bármi gond merül fel, nagy a baj.
> Ilyen pl egy tartósabb áramszünet, vagy a csörlő elromlása, feltéve, hogy
> amúgy az egész mechnikai rendszer jól lett elkészítve.

> Szóval semmiképpen nem szabad egyedül hozzáfogni. Szerintem a profik is
> legalább 3-an vannak. Kettő kell ahhoz, hogy ha bármi történik, a lent
> lévőt fel lehessen hozni.

de minimum 2 ember, hogy az egyik a katasztrófacsoportot telefonon felhívja
persze nem árt egy benzinmotoros aggregátor

ezt nem is kétlem, vannak az "elérhetetlen" kategóriák is

> Lehet, hogy nekik nem nehéz. Vannak egyrészt pici emberek, másrészt
> olyanok, akik úgy össze tudnak csukódni, mint a collstok, és így sokáig
> lenni. Még nyugdíjas ilyen ismerősöm is van.

> Ez engem is érdekelne.

a 6 utcával arrébb lakó srác kapott, csak azt mondta, hogy "lement hídba"