[Epitesz-barkacs] kút takaritasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 19., K, 15:10:23 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Aztán megint. És újra. Majd ismét. Még egyszer. (-: addig amíg ki nem
> húznak

Ha muszáj, lehet. De hogy inkább vállalnám, hogy nem tiszta a víz, mint
hogy szomjan haljak, az biztos. Viszont próbálkoznék valami
felmászásfélével.

Ha szerencsés a távolság, és elég erő van az emberben, nekifeszülve is fel
lehet mászni. Kútban nem próbáltam, de a seregben volt egy hely az egyik
épületben, ahol a faltól pont jó távolságban volt egy oszlop. Kézzel pont
szét tudtam úgy támaszkodni, hogy a lábam felemelhessem. Lábbal is
kitámasztottam, és szépen felmentem valamilyen magasra. Lefelé nem
szaroztam, leugrottam, és elég kellemetlen volt, mert már jó magasan
voltam. :) De nem törtem ki a kezemlábam.

Kútnál nem tudom, mi lenne a technika, de hasonló az elv. Két, egymástól
független kitámasztási módot kell kitalálni, hogy az egyik alatt a
másikkal följebb lehessen jutni. Vagy pl azt lehet, hogy az ember lábbal
nekinyomja a hátát a kútnak, közben kígyózó jellegű mozdulatokkal lehet
felfelé kúszni, tehát a hát csússzon a kút falán. Közben egy pillanatra se
lehet a feszítő erő kisebb, mint ami az egy helyben maradáshoz kell.

Ha nem sikerül egyszer is, az ember visszapottyan a vízbe. Ez nem okoz
valszleg testi sérülést, de lelkit annál inkább. :)

4-5 métert talán meg tudhat tenni egy ember, ha amúgy egyáltalán képes rá.
20 méterhez már nagyon edzett fazonra van szükség, nem beszélve arról,
hogy 20 métert zuhanni már eleve nagyon ciki vízbe is. Ha van az embernek
lélekjelenléte, meg kabátja, talán tompíthat valamit az esésen a sebeség
csökkentésével úgy, hogy nyomja kétfelé a kút falát, de ez se
veszélytelen, mert lehet, hogy kiáll valami, és úgy megsérül, hogy
elvérzik.