[Epitesz-barkacs] Fű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 19., K, 15:32:25 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem véletlenül lágy az anyaga, nem lehet rideg. Kaszálás közben
> beleakadhat bármibe, ne szabad törjön.

A két dolog nem mond egymásnak ellent. Én pl egyszer próbáltam eltörni egy
chrom-vanadium feliratú villáskulcsot, mert más pozícióban akartam a
letört fejet ráhegeszteni - muszájból.

Már majdnem merőlegesre hajlítottam bazi rugózások közepette, amikor
hajlandó volt eltörni. Utólag bántam, inkább flexelni kellett volna,
viszont nagyon tanulságos volt. Szóval van olyan anyag, ami kemény is, meg
szívós is.

> A kemény anyagot meg nehezebb lenne élezni is.

Nem igazán. A kaszakőnek mindegy. Én pl a nyákos vídiafúrót is kaszakővel
élezem. Az már spiccen van, mert a vídia azért már a kaszakő keménysége
körül van. De semelyik acél nem közelíti meg.

> Ezt rendszeresen áthúzzák a vizes kővel, időnként
> meg vékonyra kalapálják az élét.

Hát ez az! Lehet kalapálni, szóval lágy, mint a tészta. Ezért aztán nem is
lehet 1 percnél tovább kaszálni anélkül, hogy ki ne menjen az éle. Ezért
érdekel, hogy van-e jobb anyagú kaszakő. Ha lenne, sportból, nem
muszájból, akkor nem kalapálni kellene, hanem simán leflexelni a
fölösleges részt, hogy újra elég legyen fenni, de jó lenne, ha nem
percenként, hanem mondjuk félóránként is elég lenne fenni. Szintén a
mezőben, kaszálás közben. A műhely csak akkor kell, amikor bemegy az ember
este, de ma már nem kaszálnak napszámban, vagy legalábbis nem sokan, nem
sűrűn. (Néha látom távolabb Bp-től, inkább cikisebb alakú árkokban.)
Viszont jó lenne, ha divatba jönne.

Ha az ember nem 3 centisre akarja vágni a füvet, állítom, hogy a kaszálás
gyorsabb is, mint a fűnyírók némelyike, és főleg jóval csendesebb.

Volt idő, amikor az egyik szomszéd megjött péntek délután, nekifogott
nyúvasztani azt a damilos ketyerét, és vasárnap estig jószerivel abba se
hagyta. Csak amíg aludt, evett... meg ilyenek. Mire elment, az agyam
majd'szétesett.

Van egy másik szomszédom, annak nagyon profi gépe van, 4 ütemű motoros, és
valahogy a kipufogó is meg van csinálva, alig hallani. Valamint akkora a
teljesítménye, hogy elég gyorsan végez a melóval. Nem is zavar egyáltalán.