[Epitesz-barkacs] Fű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 19., K, 19:37:30 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

Szembe azért, hogy a sorjának kisebb esélye legyen keletkezni. Szembe meg
azért, mert hosszában nincs helye a köszörűkőnek. :-)

Amúgy fenni én ugyanúgy szoktam, mint a kaszát, csak szembe, mert itt a
kést mozgatom a kövön. Felváltva hol az egyik oldalát, hol a másikat.

De most már áttértem a fiskars egyik ügyes szerkezetére. Ez egy műanyag
eszköz, amiben kis tengelyen 2 kis kő van picit ferdén, a rápattintott
műanyag fedélben meg egy hely, ahova a kést merőlegesen lehet berakni, és
olyan mozdulatokat csinálni, mintha el akarnám vágni. Eközben a két kis kő
forog lassan.

Meglepően jól élez, és hamar megvan.

Nem tudom. Vagyis asszem nem jó ötlet, mert az csak egy felületi réteget
ad. Én az egészet gondolnám egy keményebb anyagból. Vagy legalábbis azt a
részét, ami élként szóba jöhet.