[Epitesz-barkacs] Fű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 19., K, 21:09:31 CEST

Pataki István wrote:

> Ezért kell kalapálni, hogy átrendeződjön a kristályszerkezet,
> és az éle kemény legyen.

Valóban egészen picit keményebb lesz, szerintem viszont ez nem javít sokat
az él tartósságán. Én inkább azt mondanám, hogy azért kell kalapálni, hogy
ne kelljen köszörülni, vékony legyen az élnél, tehát kevés fenéssel
eljusson a delikvens az élességig.

> Az ásót és a lapátot is ugyancsak ki
> kell kalapálni, legalább először, amikor megvetted.

Na ezt még sosem csináltam. Azaz kalapálni kalapáltam, miután neki
találtam pl a lapátot nyomni valaminek, amitől behajlott lokálisan egy
helyen a lemez, de nem volt sosem jellemző, hogy kalapáltam volna. Néha,
amikor növényi maradékok is vannak a földben, kiéleztem, hogy el tudja
vágni. De ez is már jó rég volt.