[Epitesz-barkacs] egyenes kasza

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Május. 20., Sze, 17:07:35 CEST

Szervusz Gábor!

> Pedig az ősi Kínában egy ehhez hasonló fegyver volt a legnépszerűbb
> (hatékonyabb) harcieszköz. Annak volt egy hasonló hosszú nyele, a végén
> egyenesen egy élpár, és a vége előtt merőlegesen egy másik. Bele kellett
> vágni az ellenfélbe, és valahogy meghúzni, a két penge mindent vitt...

Tehát szúrófegyver volt. Vagy azzal csak rögzítették a másikban, majd
a rántásnál vágtak egy borzalmasat? A tőrrel, lándzsával stb felénk is
szúrtak. A bárddal inkább hasítottak, ott a tömeg döntő. Igaz, hogy
bele tudom vágni úgy a kaszát a fatörzsbe, hogy nehéz kihúzni (nem,
nem szándékos, igaz, már csak ritkán van ilyen), de alakjánál és
merevségénél fogva kevéssé tartom hatékonynak szúrásra. Aztán lehet,
hogy mégis jó, majd egy darab bőrös húson kipróbálom.

szia: Balázs