[Epitesz-barkacs] Fű -> macséta

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Május. 21., Cs, 10:17:16 CEST

Ma reggel találtam Rákospalotán egy építőboltot, ahol kemény 150 pénzért
kaptam kaszakövet. Szürkét :))
Itt megmondták, hol van a helyi gazdabolt. Na itt jön be a hiperek
dolga, a gazdaboltban szinte minden szerszám 1,5-ös szorzó volt pl. az
Auchan-hoz képest. Volt ott kasza is, de alkatrészekben, az össz ára
olyan 4e Ft körül lenne. azt mondta az eladó, hogy a nagyapjának volt 3
féle kaszája, mindegyiket máshogy kalapálta, és mindegyik emiatt másra
való volt. Egyik fűhöz, másik máshoz. azt is mondta, az új kaszát be
kell avatni, és ha még nem csináltam, inkább vegyek egy motoros kaszát.
mostmár csakazértis :))

És végül: Ebben a boltban volt kiakasztva egy Tramontina bozótvágó
2.600-ért. Nagyon szép műszer, szegecselt fa nyéllel, kb. olyan mint itt
a negyedik:
<
http://www.webfishingcenter.hu/index.php?page=shop.browse&category_id=304&option=com_virtuemart&Itemid=33&vmcchk=1&Itemid=33

Azon gondolkozom, rakok egyet az autóba is, ki tudja mikor kell irtani
valahol hirtelen egy kis bozótot :) Eddig kalapács volt az ülés alatt,
mint megindokolható szerszám a kezemügyében.

Azt mondta az eladó, nem is gondolta volna erről a szerszámról, hogy
ilyen hatékony. Karnyi akácot egy csapással vágdosott ki vele a telkén,
mint egy szamuráj (a túlélő műsorban ennél kifinomultabb módszereket
mutattak :))

Még egy kicsit visszatérve a fenéshez. A kaszakőnek van a két nagyobb
lapja, meg a deltoid-szerű oldalai. Ez azért ilyen formájú, hogy megadja
a köszörülendő él szögét? Tehát nagyjából a lap tengelyirányában kell
tartani? Ezt vizesen szokták használni? És a machete élezését is érdemes
azzal a mozdulattal csinálni, ahogy a kaszát, vagy ennek más az ajánlott
módszere? Köszörülni (a sarokcsiszolóval, mivel az van) nem nagyon
akarom, hogy ne fogyjon el túl gyorsan a penge.

Gábor