[Epitesz-barkacs] Fű -> macséta

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Május. 21., Cs, 11:16:46 CEST

>Azt mondta az eladó, nem is gondolta volna errõl
>a szerszámról, hogy ilyen hatékony. Karnyi
>akácot egy csapással vágdosott ki vele a telkén,
>mint egy szamuráj (a túlélõ mûsorban ennél
>kifinomultabb módszereket mutattak :))

Azt a karnyi akacot azert megneznem hogy csapja kette.

>Még egy kicsit visszatérve a fenéshez. A
>kaszakõnek van a két nagyobb lapja, meg a
>deltoid-szerû oldalai. Ez azért ilyen formájú,
>hogy megadja a köszörülendõ él szögét? Tehát
>nagyjából a lap tengelyirányában kell tartani?
>Ezt vizesen szokták használni? És a machete
>élezését is érdemes azzal a mozdulattal
>csinálni, ahogy a kaszát, vagy ennek más az
>ajánlott módszere? Köszörülni (a
>sarokcsiszolóval, mivel az van) nem nagyon
>akarom, hogy ne fogyjon el túl gyorsan a penge.

Kb. 20 fokos szogben kell tartani a pengehez
kepest, mindket oldalon, igy kialakul egy 40
fokos elszog. Ha laposabbra csinalod elesebb
lesz, de konnyebben csorbul, ha meredekebbre,
akkor meg tul bufli lesz az el, nem akar
behatolni. Eleg veszelyes a kaszakovel az el
korul hadonaszni, inkabb tedd le a kovet egy
asztalta, valahogy rogzitve (lapos lecek korbe)
es azon huzd a macsetet a szogre figyelve. Nem
baj ha egy huzassal nem ersz vegig, ahhoz tul
hosszu. A szogre figyelni kell nagyon, egy
pillanatra se legyen nagyobb, mert ledurvitja az
elszoget. Flexet nagyon nem javaslom, megegeti az
anyagot es kilagyul, utana percenkent fenheted ujra.
A kovet vizesen szoktak hasznalni, esetleg
olajosan, az a lenyeg, hogy a levalt femreszelek
ne tudjon betapadni a ko szemcsei koze.

>Az 5-7 centis fákat miután szétcsapkodtad, mit
>csináltál a tövével (gyökérzettel)? Ki kell
>ásni, vagy van hatékonyabb módszered?

Nincs, sajna ki kell asni.

>  A hosszú vékonyaknál azt tapasztaltam, eléggé
> jól le lehet dönteni, akkor az ember meglátja a
> gyökérzetet, azt szétcsapkodni, és az egészet
> kitépni. De ez jobban megy, ha nem vágom ki elõtte a fát :)

A gyokerek vagdosasara sokkal jobb a balta meg az aso.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu