[Epitesz-barkacs] lett fogyasztasmero

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 22., P, 19:29:24 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mi van akkor, ha egy 25Wattos villanykörtét is bekapcsolnék,
> ami először a standbájtos ketyere nélkül lenne mérve,
> aztán rákötöm párhuzamosan pl a 2Wattosnak mondott
> standbájtos ketyerét, akkor már a 25Wattnak vagy 27Wattnak már
> eltérést kellene mutatnia .
>
> Mi erről a véleményetek?

Valszleg működik a mérés, de a hiba, amit megadhatnának (nem láttam), az,
ha %-ban van kifejezve, a viszonyítái alap esetleg nem az aktuálisan mért
érték, hanem valami sokkal nagyobb. Na most, ha még differenciát is
képezel, akkor két hibás érték különbségét képzed, ami lehet, hogy akkora
lesz, mint maga a differencia.

Mechanikus mérőknél nagyobb a jelentősége, mert ha már mozog, akkor mér,
le van győzve a nyugalmi surlódás, ami miatt esetleg meg se indul.

Ha kipróbálod, kíváncsi vagyok, mit mutat. Lehet, én is kipróbálom.