[Epitesz-barkacs] velux fenycsatorna

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 23., Szo, 22:48:01 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> velux fénycsatornával kevés nekem az általuk emeletig levezetett fény,
> hanem a "gyári fél méter" helyett a földszintig, vagy a pincéig, azaz a
> kanyarcső után továbbvezetni még 3 vagy 6m egyenes szakaszon
>
> a második, hogy esetleg napkövetéssel bevezetni a kanyarcsőbe

Kicsit szűkszavúan fogalmaztad meg, hogy mit is akarsz.
Az az ábra, hogy a fény kiválóan vezetgethető polírozott, nagyon
fényvisszaverő csövön, de van pár dolog, amit világosan kell látni.

Nincs fénytölcsér. :-) Tehát, ha csak ahogy esik, úgy puffan, világít be a
nap a csőbe, akkor a levezető keresztmetszet számít. Ha persze egy
parabolával napkövetéssel, ahogy írod, belevilágítasz a cső szájába, az
már sokkal jobb.

A fénytölcsér alatt azt értem, hogy az nem működik, hogy pl a nap felé
fordítasz valami jó nagy átmérőjű tölcsért, hogy az majd szépen begyűjti a
fényt egy vékony csőbe, és ott majd húdevilágos lesz, és azt szépen
levezetgeted.

Másrészt sajnos a fény sok verődésen megy át, és minden alkalommal
elnyelődik valamennyi. Szóval nagyon sok függ messzire vezetés esetén az
elvezetés hosszától. Ha nő az átmérő, akkor kevesebb lesz a visszaverődés.