[Epitesz-barkacs] velux fenycsatorna

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 24., V, 16:58:58 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.05.24. 16:18:43 +2h-kor írta:

> A 100 rugóból még a napelem is, amiről hálózatfüggetlenül lehet
> járatni, inkább LED-es világítást, mint kompaktfénycsövet.

a megvilágítás nagyságát hiányolom.

ha napon, vagy akár borult időben is  yy lux megvilágítás éri a kezemben levő lapot
az udvaron (ekkor részletrajzot, apró betűt, könnyen látom.)

a földszinten, a szobában egy 200-as körte mellett sem tudom ugyanazt a részletrajzot
ugyanúgy látni

ha pl. egy 200-as csőben  egy  napkövető síktükörrel le tudnék világítani    a szobába,
akkor a cső alatti kb 200-as cső alatti asztalrészen  a letükrözött fény jóvoltából
ugyanolyan részletrajzot ugyanolyan jól tudnám észlelni, mintha kint lennék az udvaron

tehát a 100-as villanykörte kevés, a 160wattos HgMLI sem elég, bár a HgMLI
színhőmérséklete sem rossz, csak a teljesítménye kevés a megvilágításhoz
illetve az, hogy "nem pontszerű" annyira, hogy fókuszálni tudjam.

pontszerű fényforrás volt régen a széníves mozivetítő lámpája,

ma talán a xenon lámpa?  tehát egy legalább 6000K színhőmérséklet kellene leginkább,