[Epitesz-barkacs] Desztviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 25., H, 14:35:05 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a rajz tetején levő centrifugálszivattú szívó ága szippantja fel gőzt,
> azaz (szerintem) nem nyomásnövekedés, hanem vákum
> keletkezne a tartályban

Ez mindegy lenne, hogy a bemenetén van-e a kisebb nyomás, vagy a kimenetén
a nagyobb. A külső körülmények szabják meg, hogy hol mekkora legyen. Pl ha
a gőztér nyomása a kültéri nyomás, akkor a centrifugál szivattyú kimenetén
muszáj lennie a nagyobb nyomásnak, ha pl fojtás van a vízkijáratnál. És
persze úgy is lehet, hogy az a külső tartály, amiben fentről lefelé
áramlik a lecsapatott gőz, az jó magas, és a bemeneti alsó pontján van
légköri nyomás. Ekkor a tetején lévő nyomás lehet hidrosztakusan
alacsonyabb, és ezzel kell megegyezzen a centri szívó oldala.

Piciben azért lenne talán nehéz megoldani, mert a nem túl nagy
nyomásnövekedéshez és egy nagyon kicsi tömegáramhoz el se tudom képzelni,
milyen centrifuga kellene. Lehet, hogy egy lassú dugattyús masina lenne a
jó, de gőzben kenés nélkül... fene tudja, milyennek kéne lennie.

Aztán szóba jöhet valami membrános holmi is, vegyészeti szivattyú szilikon
membránnal... Na ezt még meggondolom. :-)

A vége valszleg ez a kevertágyas ioncserélős móka lesz, ha az a havi pár
vödör víz sokéves működést tesz lehetővé, ami nekem kellhet.