[Epitesz-barkacs] Desztviz

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 25., H, 18:54:54 CEST

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2009.05.25. 17:57:50 +2h-kor írta:

> Évi többszáz liter desztvizet kiöntök kazán kondenzvíz formájában. Az
> pl. savas, és nem jó semmire, vagy használható lenne?

A desztillálás egy vegyészeti eljárás, segítségével egy folyadékot tudunk megszabadítani a felesleges szennyezőanyagoktól. Az eljárás lényege, hogy a folyadékot, esetünkben vizet a benne oldott szennyezőanyagoktól forralással és lecsapással szabadítjuk meg, mivel nem tökéletesen ugyanaz az anyagoknak a forráspontja, tehát van olyan anyag, ami előbb elforr, mint a tiszta H2O, ugyanakkor van olyan is ami később, tehát ha elvezetjük a felforrt vízgőzt, és lehűtjük, akkor megkapjuk mint úgynevezett desztillált vizet.

a kondenzációs kazán füstje a kéménybe kerülésekor messze 100fok alatt van

mert
pl. metanol 65celsius
pl. iható alkohol 78celsius,
pl. ecet kb 77 celsius

a sósavat sajnos fejből nem tudom

viszont a  H2O  "tiszta része"  100celsiusos

szóval a kondenzvízből sokmindent ki lehet szedni, pl a kútvíz mésztartalmát a savas lötty
arányosan kiszedné