[Epitesz-barkacs] borostyán futtatása keriteshalora vagy masra?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Május. 26., K, 14:37:48 CEST

Szervusz Mágus!

> ennél már rosszabb nem lehetne (csak jobb :-) ), hogy valamennyire
> drótokkal meghálózom, befuttatom borostyánnal, vagy más örökzölddel,
> az télen - nyáron beborítja a felületet, a vakolatlan hungarocellt megvédi a naptól

Ha a meztelen hungarocel eltüntetése a cél, én nem tenném. Szerintem
sokkal jobb eredmény rendesen bevakolni, az azért időtálló dolog, és a
puha felület meglepően kemény lesz. Madár sem áll neki kivájni, míg a
csupasz habra egyszer csak rákap. Onnan gondolom, hogy időtálló, hogy
a vecsési lakótelep 77-ben épült, és már akkor volt a falak egy részén
pár cm hungarocel, rajta szövet, vékonyvakolat, nemesvakolat. Tudom,
mert párszor megnéztem óvodásként, minek lóg ki háló a lábazatnál, és
milyen puha az a fehér bizbasz (kikapartam). Na, azon ma is rajta van
a vakolat, de az ezredforduló táján közelről láttam, akkor teljesen jó
volt.

Ráadásul a meztelen hungarocelt kikezdi az időjárás: fagy, napsütés
szépen erodálja, mocsok beleül, baromi ronda lesz. Már csak azért is
távol tartanám tőle a futónövényeket, mert igen nehezek lehetnek, és a
rendszer nem arra van méretezve.

szia: Balázs