[Epitesz-barkacs] A napfeny szimulacioja?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 09:28:07 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> állítólag léteznek kékbúrájú fémhalogén lámpák, amik elvileg
> ( gondolom az üvegburkolat miatt ) pl. 6000K  színhőmérsékletet
> adnak. "Xenon fényű izzó" és hasonló szöveggel
>
> pl.
> Xenon Look Xenon hatású Plasma halogén izzó H7 !
> A xenon lámpák fényéhez hasonlító színnel világít. Az ár egy párra
> vonatkozik!
>
> ez mennyire hihető? vagy inkább parasztvakítás?

Szoktam nyákot előhívni izzóval, szóval van neki UV tartalma is, nem csak
ibolya. Amint belenézek, átmegy a jelenség parasztvakításba, mert hogy jó
erős a fénye. :-)

Vagyis szűréssel szinte biztos, hogy izzóból is előállítható a napfény
spektruma, kérdés, hogy milyen lesz a hatásfoka. Az én alkalmazásomban
(amikor az UV a lényeg), biztos, hogy jó szar, mert 500W-os a lámpa, a
vacak kis nyákokhoz biztos elég lenne 20W is, de azt a pár percet kibírom.
(Lerövidült pár percre a megvilágítás ideje, azért használom).