[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 10:52:34 CEST

Kormos Imre wrote:
> Nem hiszem, kb 1 éve cseréltek éjszakai órát, elõtte is igy mûködött.

Én úgy értettem, hogy valaki a közelben manipulál. Vagy lehet, hogy az
ottani áramszolgáltató úgy gondolkodik, hogy mivel hétvégére megállnak az
üzemek, még az olcsóbb áramnál is jobb, ha minél nagyobb a fogyasztás?
Fene tudja. Majd megnézem, hogy itt hogy is van ez hétvégén. Rákötök
valami jelzõlámpának megfelelõ valamit az éjszakaira. Tényleg, akár meg is
mérhetem naponta az adott idõt. Nahát, eddig ez nem is jutott eszembe,
hogy megcsináljam, annyira biztos voltam a napi 8 órában.

Van egy új tarifa - ha valaki nem hallotta volna.
www.aram.hu oldalon van róla bõvebb infó.
Kifejezetten a hõszivattyúkra (meglévõ vagy ezután telepítendõ) találták
ki. Napi 20 óra, 2 óránál nem nagyobb kihagyás, 2 óránál nem rövidebb
üzemidõ, és valami 28Ft/kWh körüli btto áramdíj. Nem dugaszolhatóan
csatlakoztatott berendezés, 3x63A-nél kisebb betáp.

Ebben az a baromi jó, hogy a legszarabb klíma is jobb ezzel a tarifával
bármelyik gázkazánnál. Mármint fûtési költségben. Ugyanis valahol COP=3,1
körül van egálban a 43Ft/kWh esetén a gázzal, tehát ha a szerkezet megvan
2-es COP-ú, az már egál.

hjozsi