[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 12:31:29 CEST

Hofferek Attila wrote:

> [...]

Akár beetetés is lehet, gőzöm sincs. Egyet tudok: már a jelen tarifák
mellett is rentábilis egy sima klíma lájtosabb külső hőmérsékletek
mellett. Azért nem érzem annyira beetetésnek, mert van rá esély, hogy
idővel csökken a különféle energiahordozók közti árkülönbség (MJ/forint
vagy euro), és ez már eleve a hőszivattyú mellett dönt majd. Másrészt
ahogy látom, egyre drágábbak a különféle extra hatásfokú, kondenzációs meg
mifene kazánok, miközben egyre olcsóbbak a hőszivattyúk.

Szerintem nem lehet rossz cucc. Ha esetleg nem inverteres, később
átalakítod.

Asszem ez az egyik lehetségesen elterjedő dolog nálunk, tehát a levegő-víz
rendszer. Jóval olcsóbb, mint a talajból nyert hő, mert a furkálások, a
kert végigásása számos hátránnyal jár, és rohadt drága.

Ez attól tud a sima klímánál sokkal kellemesebb lenni (fűtésileg), hogy a
padlófűtéshez nem kell túl meleg víz, tehát egész jó lehet a COP. Nem
néztem át apróra a képet, de a 4-est is el tudom képzelni. Márpedig ekkor
a 28Ft/kWh-ról járatva fele akkora lesz a fűtési költség, mint egy akár
kondenzációs kazánnal.

Az ára is viszonylag barátságos, főleg, ha netán inverteres. És ahogy
látom, a használati melegvizet is előállítja.

A hűtés nemtom, hogy van, ha van, az is jó lenne, ha lenne benne, mint
lehetőség. Az ábrákból nem derül ki számomra.

Idővel aztán biztos sokkal jobbak is megjelennek, amik komplett
légkezelést adnak hasonló árért. (Van olyan, amelyik eleve tud ilyet, de
az nem dolgozik vízre, csak levegőre. Azt meg sokan nem kedvelik.)