[Epitesz-barkacs] Daylight izzó. Lux solaris

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 12:45:25 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> égõnél a "vízhûtést" hogy oldhatom meg?
> ( vagy pl. vízhûtéses xenon-nál hogy van megoldva? )

Hogy hogyan van megoldva, nem tudom. De egy autólámpa, ami xenon szokott
lenni, az kettõs búrájú. Van a belsõ, nagynyomású tér, azt nem lehet
vízhûteni, mert iszonyú forró, és annak is kell lennie, mert különben nem
tud kialakulni az elektródák körüli térben a töltet hõmérséklete.

Viszont a külsõ búra már lehet hûtött. De hogy nem háztáji téma, az
majdnem biztos, ugyanis valami 6kV-os pulzákkal történik a begyújtása.
Tehát, ha vízbe mártják, a szigetelésnek egész másnak kell lennie. A
levegõben mûködõknél azért nem gond, mert eleve zárt térben (lámpatest)
van az egész, nem lehet üzem közben nyúlkálni, amúgy is a nagyfeszt a nem
hozzáférhetõ, lámpa felõli részen vezetik bele. (A másik elektródához egy
merev, hõállóan szigetelt huzalal megy a delej.)

hjozsi