[Epitesz-barkacs] borostyán futtatása keriteshalora vagy masra? szapirítás

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2009. Május. 27., Sze, 13:08:16 CEST

Sziasztok!

A dísznek használt vadszőlővel van tapasztalatom.
Évente néhány méternyit képes nőni és nálunk a pázsitot is készült elfoglalni, de a fűnyíró és én erősebbek voltunk.

Szóval szaporítás:
Egy fás ágat, ha betakarsz földdel, akkor az biztosan gyökeret ver.
Ha jól tudom, ez hívják bujtatásnak.
Ha csak leér a földre az ág, akkor is gyökeret ver.

Sok fás szárú növény úgy is szaporítható, hogy egy fás ágat
leás az ember 30-40 cm mélyre. A teteje 1-2 cm-re érjen a földből ki.
Ezen maximum egyetlen levél legyen. Érdemes gyakran öntözni, vagy vizes helyre ültetni.
Segítség a növénynek, ha befőttesüveggel letakarjuk, hogy csak keveset tudjon párologtatni.
De ekkor ajánlatos a hőguta elkerülése miatt arnyékolni a napot.
De a rózsát nem kell árnyékolni.

Itt fentebb úgy csináltam, mintha értenék hozzá.
pedig csak próbálkozni szoktam.
:-)

Üdv. Tibi