[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Május. 27., Sze, 13:57:00 CEST

jhidvegi írta:
> Tanulságos az is, hogy milyen mértékben térnek el a víz-víz meg a
> levegő-víz rendszerek.
>
> És a számomra új mérőszám, a PER (...(Prymary Energy Ratio) - Elsôdleges
> energiahányados: Kiszámításának módja a következô: COP × 0,40
> ...COP/2,5) a villamos meghajtású hôszivattyúk esetében), ami azt
> mutatja a táblázat alapján, hogy az egész rendszert figyelembe véve
> zömmel 1-nél lényegesen több energia jön ki hőben, mint amit az
> elsődleges energiahordozó tartalmaz.
>
> Szóval van itt lehetőség. És nincs ok huhogásra, meg összefonódásra
> [...]

Tisztelt Hofferek Attila úr!
Amennyiben rendelkeznek CE, illetve DACH vagy EUROVENT minősítéssel és a
fűtendő épület teljes hőigényét egy központi egységgel el tudják látni,
és működőképesek -15C-on is akkor nincs akadálya.
A COP értékek megfelelőek.

Na most hogy működik-e -15 fokon az mitől függ, nem látok a tech
sheetben ilyesmit. Az a gáztól függ nem? Azt írják r407c a gáz.