[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 18:14:50 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Tisztelt Hofferek Attila úr!
> Amennyiben rendelkeznek CE, illetve DACH vagy EUROVENT minősítéssel és a
> fűtendő épület teljes hőigényét egy központi egységgel el tudják látni,
> és működőképesek -15C-on is akkor nincs akadálya.
> A COP értékek megfelelőek.
> ---------------------
>
> Na most hogy működik-e -15 fokon az mitől függ, nem látok a tech
> sheetben ilyesmit. Az a gáztól függ nem? Azt írják r407c a gáz.

Ennek a gázkeveréknek -43 fok körül van a forráspontja légköri nyomáson,
szóval maga a szerkezet működik -15 fokon is. Az ő feltételül szerintem
azt jelenti, hogy ezen a hőfokon is ad-e akkora teljesítményt az adott
(szintén gondolom adott) háznál, hogy az elég a kifűtésére ekkor is adott
beltéri hőfokkal.

Szóval ugyanaz egy kisebb vagy jobban hőszigetelt háznál lehet jó, míg egy
másik, rosszabb hőszigetelésűnél vagy nagyobbnál nem.

Hogy aztán ezt valakinek is módja lesz-e lemérni, azt nem tudom. Sok éve
pl errefelé nincs télen egy huncut pillanatra sem -15 fok. :) Biztos van
rá valami szabály, hogy ezt hogy kell megmérni vagy ellenőrizni,
hivatkoznak dolgokra, de gőzöm sincs, hogy azok miket takarnak. Lehet,
hogy ha van egy gépész tervező, aki betervez egy ilyet, és számításokkal
alátámasztja, az jó.