[Epitesz-barkacs] nagy compact

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 28., Cs, 13:33:10 CEST

Nos, megjött. Tényleg elég brutál fénye van, de baromi hideg. Most már
tudom, mi az, hogy 6000K. A többi, aminek a fénye erősen hasonlít az
izzóhoz, az - megkerestem a dobozon - csak 2700K.

Ez a 6000 olyan hideg, hogy nyáron hűteni fogok vele. :-) És még csak nem
is csavarható be abba a lámpába, amiben a 300-as volt, mert tőben túl
vastag hozzá. Ha itt akarom használni, valamit ki kell agyalni hozzá, vagy
találni valamit bótban.

Azért csak elhasználom valamire. :-) Még az is lehet, hogy nyákot is lehet
vele előhívni, olyan hideg a fénye. (A P20 340...420 nm között érzékeny).

Nem valami jól vannak ezek a kompakt lámpák kitalálva, a csavart sem.
Belül jóval fényesebbnek tűnik, nyilván azért, mert azt megvilágítja az
összes többi is, de onnan csak elég kevés fény jut ki. Ebből a szempontból
(fényhasznosítás) a sima fénycső (egy cső) a mögötte lévő tükörrel jobb
lehet.