[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 28., Cs, 18:47:45 CEST

vajk fekete wrote:
> ezekben a hoszivattyukban ugynevezett lemezes hocserelok vannak.(mint a
> kombikazanban)
> (amugy nem hocserelo, mert fazisvaltas tortenik benne, de irrelevans)

Persze, de valahogy el kell nevezni.

> lemezes hocserelot 30 meg 40 bar nyomasra eleg kevesen gyartanak. a
> lemezfelulet

Ez nem lehet gond. A kimenő cső elég vékonyfalú, és az is viszi az egész
nyomást. Maga a hőcserélő egy rém egyszerű szerkezetnek tűnik. Azon múlik
a gyártás, hogy tud-e valaki alulemezt stancolni, meg annak a minősége
milyen, mert hogy nem rohadhat el attól, hogy folyton vizes. Szóval valami
zöld bevonat van rajta néha.
A stancolástól egy csúcsos peremű lyuk jön létre, ami pontos kell legyen,
mert ez adja egyúttal a lemeztávolságot is. Nyilván valami készülékkel
lehet összerakni, mert párhuzamosan kell a csőre nyomni az összes ponton.
Lehet, hogy ez kisiparban drága, viszont valami automata gép tudhatja úgy
fosni, hogy csak lesnénk.

A végek persze összeforrasztva... ezt nemtom, hogy automatizálják-e.

> aranyos a teljesitmennyel. ezek a hocserelok iszonyat dragak. akik maguk
> epitenek
> hoszivattyut, azzal kezdik a szamolgatast, hogy heny milyen hocserelot
> vesznek honnan.

Ha valaki 20ezer Ft-os printert szeretne építeni összevásárolt
alkatrészekből, ő sem állna meg fél milla alatt. :-) (Kivéve, ha
roncsokból guberál, de most nem erről beszélünk.)

> ha megvan a forras a kibirhato aru cuccra, es a penz, akkor lehet
> hozzafogni. az ossz
> anyagkoltseg nagyobbik resze a ket hocserelo.

De ha ezt ilyen biztosan tudod, én nem vitatom, hogy ez a drága.
Legalábbis onnan, hogy nincs konkrét infóm, értelmetlen, hogy tovább üssem
a vasat.