[Epitesz-barkacs] suto hoszigetelese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 29., P, 17:43:49 CEST

Balázs Bámer wrote:

> A rendes háztartási gázos sütő ugye erősen szellőzik, dől is belőle a
> meleg (meg a vízgőz, jelentős részben az égéstermékből). A modern
> villanysütőkben van valami rendes hőszigetelés, hogy ha nem
> nyitogatják, ne fűtsön hiába?

Ez így van, szedtem már ilyet szét, alufólia volt régen a hőszigetelés
több rétegben.

> Ugyanakkor a bent képződő vízgőzt ott is
> ki kell engedni, ezért minimális vagy időszakos szellőzés oda is
> kellene.

Ez meg is van, de ettől jelentéktelen a hőkiáramlás.

> Esetleg a fűtés egy részét adhatná Peltier, a hideg oldalon
> lecsapódna a gőz és kicsoroghatna valahova.

Háááát nemtom, ez szerintem fölösleges. Nem lenne ócsó, és nehéz
tisztítani. Több energia takarítható meg azzal, hogy a sütőt annyival
ritkábban használja az ember. :)

Tudod! Költség-haszon elv. Esetleg egy állandóan használt, ipari jellegű
(péküzem...) sütőnél el lehet gondolkodni a lehetőségeken. Vagy pont ez
lenne a cél? Mert akkor nem szóltam.