[Epitesz-barkacs] hutes talajvizzel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 29., P, 21:27:03 CEST

Pataki István wrote:

> szereti is a légmozgást, akkor meg mindenhova eljut. Először
> én is a levegő közvetlen hűtésére gondoltam, de ahhoz nagy
> keresztmetszet kell és problémásabbnak tűnt a zaj. Mégis
> inkább erre keressem a megoldást?

Az az érzésem, hogy ha tényleg lesz bitang kánikula, akkor nem lesz elég a
teljesítmény.

Mostanában, hogy elég hűvös van, észrevettem, hogy a szokott 20 fokban is
lehet fázni, ha a kinti levegő szabja meg a páratartalmat. Szóval lehet,
hogy inkább valami olcsóbb klímát kéne kinézni, azzal minimum
páratartalmat lehet csökkenteni, és jó közérzetet adhat így a kánikulában.
A pincében lévő, feljött talajvíz nem lesz elég semmire.

Gondolj arra, hogy ha csak 1kW-ot akarsz kivenni belőle (ami szinte
semmire sem elég), és sikeresen felmelegíted mondjuk 10-ről 20 fokra, ami
literenként 42kWs-ot jelent, ez 42 másodpercenként jelent egy liter vizet.
Vagyis óránként bő 85 liter, naponta 2 m3. És állítom, hogy kevés a
hatását tekintve.

A penészesedéstől annyira nem kell tartani, ha időnként megszáradnak a
felületek.