[Epitesz-barkacs] forrasztas festett fal elott

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 30., Szo, 00:33:28 CEST

Hofferek Attila wrote:

> szeretnek rezcsoveket forrasztani amik festett falra vannak
> felbilincselve. Van valami gyari cucc, amit a fal es a cso koze teszek,
> es nem eg meg a fal tole? Valami teflon vagy nemtudommilyen lemez?
> Esetleg valami gyari cucc, amit felakasztok a csore, hogy ne kelljen 3
> kez a forrasztashoz?

Nem tudom, hogy készen van-e, de ha valami alulemezt odarögzítesz valahogy
úgy, hogy a fal és a cső között legyen félúton, akkor semmi baja nem lesz
a falnak. Pl behajlítod és bevágod a két szélét úgy, hogy ráakadjon a
csőre, ez van kétoldalt, a felső szélét meg egy ponton kihajlítod, hogy
nekitámaszkodjn a falnak egy kis ponton, és már kész is.

Amúgy meg a fitting (gondolom ilyesmiről van szó) megtisztítása és az
óntartalmú pasztával bekenve, majd összedugva már szinte megáll teljesen,
egy kéz is elég hozzá, hogy megmelegítsd. Esetleg annyi időre elengeded (a
bilincsek megtartják), ameddig még egy kis ónt nyomsz neki, aztán
megtartod pozícióba emelve a csövet az ónt tartó kezeddel, amíg meghúz.

Ha nem ez a szitu, ezért hülyeségeket írtam, akkor bocs.