[Epitesz-barkacs] PET palack

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2009. Május. 30., Szo, 11:13:29 CEST

hali

a múltkor szó volt róla, hogy mekkora nyomást bír ki egy műanyag palack.

most nálam is felmerült a gondolat, ugyanis most szükségem lenne rá.

szereztem egy üdítőitalgépet és ehhez 19 literes fém tartályok valók és 4
különböző ízú szörphöz 4 tartály vagyis kb. 80 liter szörppel lehetne
feltölteni, namost ekkora mennyiséget talán egyév alatt sem fogyasztanánk el
addig meg talán meg is romlik...
ugyan nem kötelező teli tölteni, de akkor is egy csomó helyet elfoglal.

na szóval arra gondoltam, hogy  2 literes visszaváltós PET palackba tölteném
és ehhez csinálok egy fém kupakot amine keresztül megy bele a co2 és jön ki
a szörp.

a PET még azért is lenn előnyösebb, mert a fém tartályban nem látszik, hogy
meddig van, míg a PET-re ránézve azonnal tudható mennyi van benne.

tehát 3-4 bar-t mindenképpen illene tudnia egy ilyen 2literes PET palacknak,
mert ekkora nyomással üzemeltetik ezeket a rendszereket.

ennyit vagy ettől többet tudhat egy visszaváltós PET ?   (tudom a múltkor én
ajánlottam, hogy ki kell próbálni... :)

de most inkább valami szabvány érdekelne, hogy ezeknek mekkora nyomást lenne
kutyakötelességük kibírni.

apropó, lenne valakinek kedve, gépe, stb. rozsdamentesből PET palackra
csavarható kupakot készíteni ?
4-5 db kellene és mit kér érte ?

zsolt