[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 30., Szo, 15:44:37 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> hogy az "új nyéltartóba" hogyan kellene új nyelet ragasztani :-)

Aha. Nos, legutóbb a kõmûves kalapácsnál problémálkodtam, aminek az a
konstrukciós hibája, hogy a nyélrõl ugyan nem repül le a fej, de annyira
erõteljesen kúpos, hogy nem is ékelõdik be rendesen.

Elõször hõlégfúvóval meg várakozással csontra kiszárítottam a nyelet,
miután megpucoltam a felületet a fejnél. Aztán meg is melegítettem kicsit,
és jól meglocsoltam ferrobonddal, majd így jól belevertem a fejbe a
nyelet. A ferrobond egész jól megkötött, most stabilan áll.

Kalapácsnál más az ábra, ott azt szoktam csinálni, hogy jó sok szöget
verek bele úgy, hogy a fej ne menjen le, aztán leflexelem a szögeket
síkba. Ezt addig lehet csinálni, ameddig tök kemény nem lesz az egész, már
nem nagyon lehet szöget beverni.

Fontos, hogy a szögek nehogy átérjenek a fejen, mert a nyelet tõben
szétfeszíti.

Nagyobb nyeleknél (csákány pl) lapos ékeket gyártok, de nem túl
meredekeket, vagy csak lemezdarabok végét élezem ki, és ezeket verem be.
De mindenképpen igyexem úgy megcsinálni a nyelet, hogy eleve kb szoruljon.

Szóval én nem mûgyantázok, nem értek hozzá, hogy melyik lenne jó. Ha
valaki mégis mûgyantázik, akkor javaslom, hogy mindenképpen legyen valami
alakzárás a nyélen. Ha kéne mégis ilyet csinálnom, akkor valszleg az
uverapid vagy eporapid nevû kétkomponensû ragacsokat használnám, de
mindenképpen jól kiszárított nyéllel.

A nyél hatékony kiszárításának egy egyszerû módja: villanysütõt nem vészes
hõfokra állítani, és berakni a nyelet. Pl 50-80 fok jó. Azt jól bírja a
fa, és tutira kimegy a nyélbõl a nedvesség.

hjozsi