[Epitesz-barkacs] suto hoszigetelese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 30., Szo, 15:55:46 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ez jó hír, akkor a modern sütők már elég takarékosak lehetnek. Erre
> lenne jó ráakasztani a fogyimérőket, nézni, mikor mennyit eszik, mi
> történik egy ajtónyitáskor.

Ezt meg tudom mérni, csak gondolom erősen ételfűggő, hogy mennyi lesz a
fogyasztás.
Amit megmértem kíváncsiságból, az a kenyérsütő. 80 dekás kenyeret süt,
ahogy szoktuk használni, közel 4 óra az üzemidő, és valami 16Ft értékű
áramot használ el, ha 43Ft/kWh-val számolok.

Legközelebb megmérek egy tepsis ételt, ha nem felejtem el.

> Köszi, érdekel. Mondjuk most nem veszünk sütőt, de elméletben azon
> gondolkodtam, hogy érdemes lehet-e fejleszteni (-:

Inkább vásárolni lehet érdemes. Vagy valami régit beszerezni. :) Lehet,
hogy van fenn a lomok között régi 2x1400W-os önálló sűtő. (Aztán lehet,
hogy rosszul emléxem, és 2x700W lesz az). Azért nem dobtam ki, mert ugyan
nincs benne hőfokszabályozó, de ez tök jó, hogy alul-felül lehet több
fokozatban állítani a teljesítményt. Régen ez elég elterjedt sütőfajta
volt. Nem átlátszó az ajtaja.

Ma már az tűnik jónak, amibe be lehet látni, van benne világítás is, meg
légkeverős, uram bocsá, grillezni is lehet vele. Ha még mikro is egyben,
az a csúcs, de olyanból nincs asszem az a méret, amilyen egy ilyen sütő
szokott lenni. Vagy igen?

(Ha tudnék sütni-főzni, biztos beszereznék egy ilyen
mikro-sütő-légkeverő-grill szerkezetet. Biztos mindent jó gyorsan lehet
benne csinálni.)