[Epitesz-barkacs] tisztaviz

Beetle Gery gery_the_beetle at hotmail.com
2009. Május. 30., Szo, 20:19:38 CEST

> From: szepygab at gmail.com
> To: epitesz at lists.javaforum.hu
> Date: Sat, 30 May 2009 18:05:51 +0200
> Subject: Re: [Epitesz-barkacs] tisztaviz

> Bocs van egy egész kupaccal, érdekes volt amit írtál.
> Ha már ennyire benne vagy a témában: az ioncserélős vízlágyítón
> átküldött vízben a kalcium ionok helyén nátrium van. Tudsz-e ennek
> egészségügyi hatásáról is valamit? Szokták a nátriumot és a magas
> vérnyomást összefüggésbe hozni.

Így igaz, és ez azért van, mert a nátrium hidrátburkot képez (úgy tudom) és ezért sokkal több víz szükséges a magasabb nátrium szint feloldásához, a nagyobb vértérfogat azonos térben oszlik el, nő a sebesség, nő a nyomás, a szív meg többet kell dolgozzon.

A nagyon kemény vízben is elenyésző mennyiségű kalcium van (élettani szempontból), ami semmiproblémát nem okoz, ha nátriumra lesz lecserélve. Az idegműködésben az ingerületátvitelhez pedig rendkívül fontos a nátrium és a kálium, nélkülük meg is halnál.
Azzal, ha a szokásoshoz képest 3/4 annyi sót használsz, sokkal többet tehetsz az egészségedért, az ioncserélő miatt véleményem szerint nem kell magas vérnyomástól tartanod.
Most alig van időm, de ha érdekel, érdemes rákeresni a napi nátriumszükségletre, illetve arra, hogy mennyi kalcium van egy igen kemény vízben, ebből ki lehet számolni, hogy mennyi nátrium kerül bele az ioncsere során.
Emellett meg lehet keresni az egyes ételekben levő nátriumtartalmat is, illetve azt meg, hogy mennyi sót eszel egy nap, szintén meg tudod mérni, a sózásnál pedig szintén lehet csalni kicsit, ha olyan sót használsz, ami káliumkloridot is tartalmaz (akár 50%-ot is)

Ha ezek megvannak, összehasonlíthatod, de előre megmondom neked, hogy nagyságrendi (ha nem több nagyságrendnyi) különbség lesz a víz 3 literjében található nátriumtartalom, és az étkezés során bevitt mennyiség között.

G.

UI:
Ha lesz időm, akkortöbbet fogok írni, és majd akkor ha megkérsz, kikeresem, és kiszámolom neked, ha te nem szeretnéd :)

Az "Újdonságok"-ból megtudható, hogyan. Mutasd meg.
http://home.live.com/