[Epitesz-barkacs] esővízgyűjtő ciszterna

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 31., V, 15:37:38 CEST

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2009.05.31. 14:48:27 +2h-kor írta:

> szóval a kútból átcsaptam ciszterna építés gondoltába.
>
> amit láttam:
> egy hétvégi ház telkén kb. 30 éve készítettek egy kb. 3m3-es kibetonozott
> medencét, amibe az esővizet felfogják.
>
> a víz eddig még nem rohadt meg soha, nem büdös, pedig nincs fertőtlenítve
> klórozva stb.
> az esőcsatornából érkező csapadékvíz egy egyszerű szűrön keresztül megszűri
> az esetleges faleveleket és kész.
>
> hogyan tud ez a víz hónapokig tiszta maradni ?
>
> mire kell ügyelni egy ciszterna építésénél ?
> milyen engedély kell, stb....

http://www.otletmozaik.hu/nyomtathatoverzio.html;jsessionid=A91137AEC0B07AB4ABFD90E2053E9510?article_id=411&heading_id=16

Esővízgyűjtés a nyári hónapokban

A legkritikusabb időszakban – a dísz- és a konyhakerti növények termőidőszakában –, a három nyári hónapban országosan, átlagosan havonta 63–73 mm csapadék esik. Tehát egy 100 m2-es tetőről átlagosan havonta 6-7 m3 víz gyűjthető össze a nyári hónapokban, ami a példakertünk 200 m2-es gyepének mintegy egyheti vízszükséglete.