[Epitesz-barkacs] munkaasztal vilagitasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 2., H, 09:08:00 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> és a tanáraidat makarenkó módszereivel tanították (ez Balázs számára
> biztosan ismeretlen, mert általánosban még körmöst is kaphattunk)

A körmösre emléxem. Utólag nem látom olyan nagy bajnak, amikor kaptuk,
megérdemeltük. Ma már a nebulóknak csak jogaik vannak, a tanaraknak meg
csak kötelességeik.

A kép nem ilyen fekete. A tanáraim zöme egészen jó volt, a tanítási
rendszer volt szar, és gyanús, hogy mára keveset változott csak.

Asszem a lényeg kb abban foglalható össze, amit persze nem én találtam ki,
hogy a tanár abban érdekelt, hogy megkeresse, felderítse, mit nem tud a
diák, nem pedig abban, hogy miben jó, mit érdemes fejlesztenie.
Pl én pont magyarból nem voltam valami jó. Ezért aztán a középiskola
végéig a tanulási időm zömét (90%-át) ezzel és a hasonlókkal töltöttem.
Mat-fiz? Szinte sohasem tanultam, csak max a leckét írtam meg pillanatok
alatt. Lehet, hogy ha fordítva van, mat-fiz lett volna erőteljesebben
fejlesztve, nem is tudom, hol tarthatnék. Az irodalom, vers, színház pedig
maradt volna a szórakozás szintjén. Mutathattak volna érdekességeket....
ahogy a pl fizikát nem értők, sőt, rühellők számára is van sok érdekesség.
Pl el lehet vinni őket a csodák palotájába, vagy érdekes kísérleteket
lehet nekik mutatni, életközelieket... és semmit nem kigyötörni belőlük.

Az iskola polarizál. Mármint ez a poroszos+magyar módi. Ha valakinek van
valami téma, terület, ami fexik, azzal nem nyaggatják, ezért azt meg fogja
kedvelni, de nincs igazán lehetősége kiugrani benne. Ami meg nem fexik,
azzal szétgyötrik, ergo baromira megutálhatja. Ezt értem polarizálódás
alatt. A gyereknek van valami kis hajlambeli különbsége a témák-tárgyak
iránt, ezt az iskola a végletekig felerősíti anélkül, hogy az
eredményesség előjönne.

Ha egy tornatanár is így csinálna, kb ez lenne a szitu:
Fajsúlymérés: aki a legnehezebb anyagú és víziszonya van, annak kéne
folyton úsznia. Akinek hibás a lába, annak kéne futnia, magasugrania. A
gyenge fizikumú, izommal alig rendelkezőknek állandóan súlyzózniuk
kellene. A koordinációs zavarokkal küszködőknek szekrényugrások,
gerendagyakorlatok dukálnak, ahol a zömük maradantó sérüléseket szedne
össze... A zömök, erős testalkatúaknak balettozniuk kellene. :-) A
tériszonyos, gyenge fizikumúaknak magasra kötélremászni. Mottó: hulljon a
férgese. Na de így mind férges! :-) Ja, hogy valamiben jók lehetnének?
Szarni bele! Nehogymá!!! (Tisztelet a kivételnek - ami a pedagógusokat
illeti. De ők se tudnak széllel szemben...)