[Epitesz-barkacs] 9V-os elempotlo

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Nov. 2., H, 17:09:30 CET

Hali!

Nem tudom, szerintem 10 Ft-ba, talán?
A zenerrel párhuzamosan kötöd a műszert, és az egészet egy előtét
ellenállásról hajtod meg. A zenert záróirányba kell bekötni, tehát a katód
meg y a +-ra !!!
Az ellenállás értékét meg úgy számolod ki, hogy tápfesz-9V / R az kiadjon
valami értelmes áramot, egyik határérték a zener max disszipációja, mondjuk
egy ZPD9,1esetében, ha jól emlékszem 0,5W, tehát 50mA körüli érték lehet
(értem a 9.1 ~ 10 mérnöki megközelítéssel :-).

 De mivel valszeg a műszer fogyasztása nagyon kicsit, ennél jóval lejjebb
mehetsz.

Amúgy itt egy on-line méretező:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbasees/Electronic/zenereg.html

Szabolcs