[Epitesz-barkacs] 9V-os elempotlo

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Nov. 2., H, 20:11:22 CET

Hali!

7805 kimenete és földje közé kötsz egy ellenállást (Figyelem, a 7805 földjét
nem kötjük a rendszer földhöz!). A kimenet és a rendszer föld közé rakod a
konstans áramot igénylő cuccot, a 7805 bementetére meg a + tápot.
Ez után a 7805 úgy igyekszik működni, hogy az ellenálláson mindig 5 V legyen
(mert ő egy stabilizátor). Ebből következik, hogy a rendszeren átfolyó áram
I= 5V/R. Nyilván betartva a 7805 határértékeit.

Szabolcs