[Epitesz-barkacs] 9V-os elempotlo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 3., K, 15:59:31 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mivel "ember által megtanulható", ezért próbálom kapirgálni

Nagyon helyes! Persze most már valszleg nem lehet erre megélhetést
alapozni, de jó móka, érdekes hobbi lehet belőle.

> igen, az ehhez szükséges kapcs rajz megszerzését próbálom, a nyák
> alapján
> történő kapcsrajz felderítése (nekem ma még) nehezebbnek tűnik

Csak azt a kis részt kell kibogarászni, ami a kimenő kapcsokról jön. Kell
találni onnan jövő valamilyen ellenállást. Ha smd, akkor a kollégák
segítenek, abban én nem vagyok járatos (a feliratokban).

> azért először tényleg ezt kell megoldanom :-)

Szóba került a NiMH. Nekem bejött, tényleg nem vészes áron kapható, bár
nem csak 1-et vettem, és volt köztük olyan, ami helyből szar volt.
Minden ilyesmire rá van írva a leggagyibb töltési mód, pl hogy x mA 14 óra
vagy hasonló. Ez alapján tényleg egy feszforrás (bármilyen egyenfesz), és
a hozzá választott ellenállás megteszi vagy az óra nézegetésével, vagy az
időzítővel, amid már asszem van. Meglepően kicsi tud lenni az önkisülése
egy ilyennek. Nekem már majdnem mindenben NiMH aksi van. Amelyik hamar
lemerül, az a ketyere standby fogyasztása miatt van. Pl fényképezőgép. Ami
rendesen kapcsolós, tehát a tápvezetéket szakítja meg, azzal nincs gond.