[Epitesz-barkacs] ez milyen fenyveto?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 5., Cs, 22:17:46 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy parabolától eltérő fényvetőt találtam:
> http://www.bongobong.de/images/product_images/popup_images/217081.jpg
>
> ez milyen geometriát követhet?

Ilyesmi van az utcai lámpákban. Úgy alakítják ki, hogy a lámpa alatt
kisebb a fénysűrűség (fene tudja, hogy ezt a mennyiséget hogy is hívják),
oldalirányban aztán erősebb. A célja az szokott lenni, hogy az útfelületen
kb egyenletes legyen a megvilágítottság lámpától lámpáig.

(Én meg erősen rühellem, mert séta közben vallatólámpaként hat némelyik.)

Aztán asszem az újabb fénycsőarmatúrákban is használják a módit, bár ott
már kevesebbet vacakolnak a geometriával. Ha felnézel egy ilyenre, és pl 1
cső van benne, legalább 2 fog látszani. Szóval jópofa dolog ez, asszem
majd ilyeneket be fogok szerezni.