[Epitesz-barkacs] mint a nezoteren

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Nov. 7., Szo, 23:47:23 CET

Sziasztok!

Van ekkora poti (illene legalább 20W-os). Csak lehet, hogy drága
és/vagy nehéz beszerezni.

Itt ránézésre, ha analóg a kapcsolás, legalább 5W-ot kell
eldisszipálni. Ennyit egy 5x5cm-es (oldalanként legalább 20cm2
felülelű), 2mm vastag függőleges alu lemezre nyugodtan rá lehet bízni.
Egy legfeljebb 10fok/Watt-os (Rthjc) tranzisztor meg egy 100mW-os
potméter is elegendő.

Lehet ragozni is: PIC elég szaporán kapcsol(gat) egy FET-et, a lábára
kötött potméter állásának megfelelően. Előnye az alacsony disszipáció
és a tetszőleges elfordulás/fényerő karakterisztika, hátránya, hogy
meg kell csinálni.

Üdv
pi